A virtuális séta izgalmas összetevői a játékok. Ezek a játékok elsősorban azért készülnek, hogy a virtuális sétát kiegészítsék, vonzóvá és interaktívvá tegyék.
Játékok bármilyen típusú virtuális sétába beilleszthetőek, de van néhány alkalmazási terület ahol különösen hasznosak lehetnek, mint pl.:
múzeumok, várak, kastélyok, kiállítások és egyéb kulturális intézmények
iskolák, egyetemek és egyéb oktatási intézmények
játszóházak
boltok, áruházak
Használatukkal az alábbi célok teljesüléséhez járulnak hozzá:
Ismeretátadás, oktatás
- a virtuális séta különböző elemeire kattintva részletes szöveges információ ugrik fel a tárgyról, további képpel, videóval kiegészítve
Kedvezmény vagy akció érvényesítése
- a kérdés(ek)re adott helyes válasz esetén kedvezményes kuponkód jelenik meg
Kedvcsináló, a helyszín megismertetése
- a játék során a néző automatikusan feltérképezi a helyszínt vagy a termékeinket - kérdésekre adott helyes válasz esetén kiegészítő információ jelenik meg
Példák játékok beágyazására
A lenti példák néhány gyakori játéktípust szemléltetnek. A képre kattintva betöltődik a játékot tartalmazó virtuális séta.
Az egyik kép melletti kérdőjelre kattintva egy kérdés jelenik meg. A kérdésre adott helyes válasz esetén bónuszvideó nyílik meg a kép készítésének helyszínéről.
A játék célja összegyűjteni a különböző terekben elhelyezett tárgyakat kisebb logikai feladványokkal izgalmassá téve. A nyertes részére, amennyiben megtalálja az összes tárgyat új nézőpontok lesznek láthatóak.
A kastély udvarában egy 3D-s tárgy (kisállat) rejtőzködik. Megjelenése csak az egér mozgatására történik. A szerencsés megtaláló meg tudja forgatni és minden irányból megvizsgálni a tárgyat.
A cikksorozat következő része IDE kattintva érhető el.